Dzięki centrali telefonicznej możliwe jest odpowiednie zorganizowanie komunikacji telefonicznej w nawet dużej firmie. Urządzenie to nie jest jednak zarezerwowanie wyłącznie dla dużych firm. Z jej funkcji może korzystać zarówno nowo powstała, rozwijająca się firma, jak i międzynarodowa korporacja. Centrale IP-PBX są najnowocześniejszym rodzajem centrali telefonicznych. Do swojego działania wykorzystują protokół IP i sieć Internet. Dlaczego warto z niej korzystać?
1) Tańsze rozmowy
Rozmowy wykonywane za pośrednictwem protokołu IP są znacznie tańsze w porównaniu do telefonii tradycyjnej. Szacuje się, że prowadzenie rozmów za pośrednictwem IP i centrali IP-PBX jest o około 50 % tańsze. Największa różnica w cenie występuje w przypadku rozmów międzynarodowych.
2) Niezależność sieci VOiP
Komunikacja wewnątrz firmy może odbywać się za pośrednictwem protokołu IP. W takim przypadku połączenia telefoniczne pomiędzy sektorami firmy będą całkowicie darmowe, ponieważ będą odbywać się w obrębie jednej sieci informatycznej. Sieć VOiP nie będzie ona w żaden sposób kolidowała z połączeniami wykonywanymi na zewnątrz firmy, dzięki czemu wszystkie sektory firmy mogą wykonywać swoje zadania.
3) Komunikacja ściśle dostosowana do potrzeb.
Trzecim argumentem, a jednocześnie zaletą centrali IP-PBX jest fakt, że można ją dowolnie rozbudowywać. Firmy decydujące się na zakup urządzenia i odpowiednich usług mogą w łatwy sposób stworzyć pełnoprawny system telekomunikacyjny, który będzie spełniał wszystkie potrzeby, a także będzie odpowiadał wszystkim wymaganiom stawianym przez użytkowników.