Telefonia VoIP jest nową technologią, która z powodzeniem zdobywa polski i światowy rynek. Z dobrodziejstw technologii korzystają nie tylko duże korporacje i małe firmy, ale również osoby prywatne w swoich gospodarstwach domowych. Skupimy się jednak na aspekcie korzystania z VoIP w firmach i konieczności posiadania bramek VoIP.
Czym jest bramka VoIP?
Bramka VoIP jest urządzeniem, które pozwala połączyć telefonię tradycyjną z internetową. Dzięki bramce możliwe jest wykonywanie połączeń za pośrednictwem protokołu TCP/IP, ale przy użyciu tradycyjnego aparatu telefonicznego PSTN. Bramka VoIP może być wyposażona w wiele, różnego typu portów, jednak dwa podstawowe to :
- FXS z RJ-11, który odpowiada za podłączenie telefonu analogowego do bramki VoIP,
- WAN z gniazdem RJ-45 Ethernet. Port ten odpowiada za podłączenie bramki wraz z telefonami do Internetu.
Ponadto, bramki VoIP mogą być wyposażone również w porty innego typu takie, jak :
- większa ilość portów FXS, dzięki którym możliwe będzie połączenie w system większej ilości telefonów,
- porty ISDN, które umożliwią podłączenie telefonów ISDN,
- port LAN,
- port DSL,
- port USB.
Dlaczego posiadanie bramki VoIP jest ważne?
Posiadanie bramki VoIP w systemie telekomunikacyjnym firmy to, przede wszystkim wygoda i możliwość oszczędności. Dzięki temu urządzeniu możliwe jest nie tylko kontrolowanie wszystkich telefonów znajdujących się w posiadaniu firmy, ale również ścisłe kontrolowanie wydatków z tytułu rozmów telefonicznych. Posiadanie bramki VoIP jest o tyle ważne, że urządzenie to przynosi niezmierne korzyści.