+48 58 742 56 35
SZUKAJ

Ekspert

voip

Czym jest bramka VoIP?

voipTelefonia VoIP jest nową technologią, która z powodzeniem zdobywa polski i światowy rynek. Z dobrodziejstw technologii korzystają nie tylko duże korporacje i małe firmy, ale również osoby prywatne w swoich gospodarstwach domowych. Skupimy się jednak na aspekcie korzystania z VoIP w firmach i konieczności posiadania bramek VoIP.

Czym jest bramka VoIP?

Bramka VoIP jest urządzeniem, które pozwala połączyć telefonię tradycyjną z internetową. Dzięki bramce możliwe jest wykonywanie połączeń za pośrednictwem protokołu TCP/IP, ale przy użyciu tradycyjnego aparatu telefonicznego PSTN. Bramka VoIP może być wyposażona w wiele, różnego typu portów, jednak dwa podstawowe to :

  • FXS z RJ-11, który odpowiada za podłączenie telefonu analogowego do bramki VoIP,
  • WAN z gniazdem RJ-45 Ethernet. Port ten odpowiada za podłączenie bramki wraz z telefonami do Internetu.

 Ponadto, bramki VoIP mogą być wyposażone również w porty innego typu takie, jak :

  • większa ilość portów FXS, dzięki którym możliwe będzie połączenie w system większej ilości telefonów,
  • porty ISDN, które umożliwią podłączenie telefonów ISDN,
  • port LAN,
  • port DSL,
  • port USB.

Dlaczego posiadanie bramki VoIP jest ważne?

Posiadanie bramki VoIP w systemie telekomunikacyjnym firmy to, przede wszystkim wygoda i możliwość oszczędności. Dzięki temu urządzeniu możliwe jest nie tylko kontrolowanie wszystkich telefonów znajdujących się w posiadaniu firmy, ale również ścisłe kontrolowanie wydatków z tytułu rozmów telefonicznych. Posiadanie bramki VoIP jest o tyle ważne, że urządzenie to przynosi niezmierne korzyści.